Styrke-tirsdag: Helkroppsprogram med fokus MAGE

I 8 uker fremover frem til sommerferien vil jeg dele mine helkropps styrkeøkter med deg. Jeg vil gjerne bidre både på styrke- og kondisjonsfronten fremover, da begge deler  i kombinasjon er bra for helsen, formen generelt og for vektreduksjon, som mange trenger.

Hver og en har også er fokusområde. Det vil si en muskelgruppe som får ekstra mye utfordring og trening i denne økten.

Fokusområdet varierer fra uke til uke, men felles for hver økt er at du får trent deg gjennom viktige muskelgrupper for en generelt sterkere kropp, og over tid får du trent hele kroppene..

..som du nok setter veldig pris på når ferie, avslapning og sommeridyll står for tur om to måneder.

Håper øktene kan gi deg som er rådvill et sted og starte eller deg som trenger noe nytt litt inspirasjon!

Første økt ut har fokus på mage. Den store muskelen som strekker seg helt fra ribbene på toppen til hoftekammen nederst.

Lykke til!

Slik gjør du det:

  • 8-12 repetisjoner
  • 3 serier
  • Ca ett minutts pause mellom seriene
  • 2-3 ganger i uken, minst 1 hviledag i mellom

HER ER PROGRAMMET «Helkroppsøkt m/fokus mage»:

Klikk på linkene for full veiledning

  1. Knebøy, bred (ben og rumpe)
  2. Spark frem (mage og hofteleddsbøyer)
  3. Sidehev (skuldre) 
  4. Stående foroverbøyd vekselvis roing, smalt grep (store ryggmuskel, biceps og kjerne) 
  5. Push-ups, bred (bryst, triceps og kjerne) 
  6. Lave sit-ups (mage, rett) 
  7. Planke med benhev (kjerne) 
  8. Senk ben ned (mage, nedre del)

Vil du har direkte guiding/veiledning/instruksjon av meg via video/livesendinger, MELD DEG INN i online styrkegruppa mi her

Les også: Trines Treningsgledes styrkebase – full oversikt

God styrketrening til deg og!

Klem Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *