Enkel månedsplan for februar

I januar fikk du se hvordan jeg satte opp årsplanen for treningen min i 2018. Interessen for innlegget av stor, og jeg tenker derfor at dere kanskje liker tips og inspo til enkel treningsplanlegging – også på månedsbasis.

Så i dag deler jeg månedsplanen min for februar, samt gir dere tips til hvordan dere kan sette opp en enkel oversikt for deres trening den neste måneden.

En årsplan skal gi en grov oversikt over treningen gjennom et treningsår. Jeg hjelper deg med å sette opp din årsplan i innlegget HER!

En månedsplan (se mitt eksempel lenger ned) skal gi en oversikt over treningen (og gjerne livsstilen) gjennom en treningsmåned. Innholdet skal settes opp i tråd med

1) årsplanen;

2) mål for året;

Her er mine mål:

  1. BLIR FRISK. Dvs fungerende immunforsvar og skadefri (fra hælbetennelsen Plantar Fascitt og annet).
  2. BLI STERK. Jeg gjenoppbygger styrken og muskelmassen som gravis har tapt seg gjennom graviditeter, småbarnsfase og kronisk sykdom (bruker konkrete delmål fra gammel dagbok).
  3. NYTE kondisjonsaktiviteter hver friske dag i hele 2018, uten noen videre mål for kondisjonsformen.

og

3) delmål (mål for perioden);

Mitt delmål for periode januar tom mars er DELMÅL 1: Danne rutiner og treningsgrunnlag (markert i lyseblått i årsplanen)

Her kan du se eksempel på en månedsplan slik jeg liker å sette den opp nå (i exel):

Enkelt, oversiktlig og mer konkret enn i årsplanen. Ukeplanene må være enda mer detaljert.

Fikk du lyst til å sette opp en månedsplan for deg og februar? Har du spørsmål?

Tre tips på tampen:

  1. Legg inn dine mål for måneden i planen.
  2. Test deg gjerne på begynnelsen og slutten av måneden så du vet om du får fremgang.
  3. Skriv dagbok, det er både motiverende, smart og et fint verktøy i treningshverdagen.

Ønsker deg en knall uke og måned!! 🙂

Beste hilsen Trine

PS! Det er et midlertidig opphold i Trines Treningsglede joggegrupper på grunn skade i trenerens fot. Forhåpentligvis er de i gang igjen før påske.

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

ONLINE STYRKETRENING: Er du interessert i å bli med i online styrketrening med Trines Treningsglede og trene hele kroppen regelmessig? Send meg en mail: trine@trinestreningsglede.no

Les mer om opplegget HER! 

Sjekk ut andre kurs og treningsgrupper jeg har ved å klikke på denne linken! 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *