Bedre kondis på to måneder – dette må til!

Påske har alltid vært tidspunktet for årets første delmål som jeg jobber med fra nyttår, og nå er det bare 8 uker til! Som tiden går.

På to måneder kan man gjøre ganske mye med formen, og jeg vil derfor gjerne motivere dere alle til å sette inn et slags støt fra mandag av, og hjelpe dere med hva som må til.

For hvordan skal du velge treningsmengde for deg? Det må både være gjennomførbart i hverdagen din og det bør være nok til at det gir deg effekt!

I bunn ligger «at den treningen som blir noe av, er den beste!», og det gjelder alltid. Men «å trene kondisjon cirka tre ganger per uke, er det beste for fremgangen, og det er kanskje ordentlig løft i formen du er ute etter nå?!! Det er i hvert fall nettopp denne utfordringen jeg har lyst til å gi dere frem til påske.

Tren tre ganger uken frem til påske! 

Det beste er å variere mellom lengre kontinuerlige økter kondisjonsøkter (30-60 min) og ulike intervall-økter. Og husk, alle kan trene intervall, man må bare begynne rett. Hvilken aktivitet du velger spiller mindre rolle, men om du går på ski, løper, sykler, går eller gjør noe annet, så må du uansett sørge for å få opp pulsen!

Å gå målrettet eller jogge er noe av det enkleste du kan velge, fordi du kan gå ut fra døra di og begynne økten der. Det sparer mye tid. Og det krever lite utstyr. Du kan også enkelt opprettholde målet ditt om tre økter i uken selv om du må på jobbreise, skal på hyttetur, ferie eller annet.

Derfor har jeg satset på å utarbeide gode gå- og joggeprogram for alle nivåer – der jeg sørger for at alle de kjente treningsprinsippene omtalt over er sørget for. Alt tilnærmes gradvis, også intervaltreningen. Ingen trenger å bekymre seg for noe, så lenge de velger rett nivå/program for seg nå. Og så må du gjennomfører de tre øktene jeg (noen unntak går bra) jeg har satt opp for deg hver uke frem til påske.

Da får du bedre kondis og kommer i bedre form!

Finn og velg program her! Meld deg gjerne inn i Facebook-gruppen «Aktiv 8 uker med Trines Treningsglede kondisjonsprogram» HER for å slå følge med de andre som også skal følge program frem til påske. Og eventuelt få kommentarer fra meg. Hvilket program gyver du løs på???? Fortell! Jeg er såå spent på dine vegne. Nå begynner et nytt kapittel. Og vips så er du i mål og påskeegget venter på deg? 🙂 Eller skal du gi deg selv en annen fin premie når du kan sjekke ut fra et av mine programmer?

Husk at jeg har nytt program til deg når du er klar for hverdagen igjen etter påske da, det står ikke på progresjonsmulighetene frem til sommeren 🙂

Takk for at du følger meg og ha masse lykke til!

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *