Nyter hviledag

Hei på deg! Håper du har helgefølelsen godt inne? Lørdagsmorgenene med dance step er et savn. Det er lenge siden nå. Men jeg tror ikke det er så lenge til jeg kan prøve meg på en time og se hvordan foten reagerer. Gleder meg veldig! Dansebevegelsene. Musikken. Treningsvennene. Pulsen. Kicket.

Det går virkelig fremover i hælen og jeg ble oppløftet av å drøfte treningen fremover med fysioterapeuten min på Senterklinikken i går.

En annen ting er at vi selvsagt nyter roligere start på lørdagen, for vi elsker jo det og, selv om vi prioriterer den morgenen på sats når vi ikke er syke eller bortreist.

Som i dag. Sove så lenge vi kan. Slumre i pysjen. Spise lang frokost. Sitte foran peisen og bygge lego og drikke kaffe. Høre på radio.

I tillegg har jeg hviledag fra trening, så jeg er allerede nydusjet og innstilt på hvile, ro og lett aktivitet hele dagen.

Det er deilig med bedre tid. Slippe å pakke baggen. Ikke måtte mobilisere seg selv og barna. Bare være hjemme i den koselige heimen.

Etter en bra treningsuke er det den beste følelsen. Og i tillegg kjenne på at kroppen jobber med den innsatsen som er tilbakelagt allerede, og gi den god næring, søvn og hvile så den fysiske formen kan bygge seg opp. Ta et dkritt videre og gjøre kroppen klar for trening i morgen…

Mosjonister trenger ikke tenke på hviledager. Men hvis man trener hardt og mye, som fem dager i uken eller mer, er det generelt viktig med pauser, hvile og restitusjon for at muskler og bindevev skal repareres og for at treningseffekten skal bli optimal.

Nå skal jeg bli med å bygge lego med Didrik og Magnus, og om et par timer kommer min eldste venninne med sine to 5 åringsjenter og deres storebror. Da skal vi spise god lunsj før vi drar ut og aker.

Enn så lenge – slumre, slappe av, kose, leke..

Lørdagsfølelse ❤️

Hva bringer din lørdag?

Beste hilsen Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *