Skal du ned i vekt? Her er 10 nyttige innlegg fra meg til deg!

Normalt kan man heldigvis ta av seg overflødige kilo på en fornuftig og helhetlig sunn måte – enten det er 2, 5, 10 kilo eller mer. Da handler det om både fysisk aktivitet, spising/drikking og motivasjon slik jeg ser det.

For å øke kaloriforbruket kan man øke hverdagsaktiviteten og treningsmengden. For å redusere kaloriintaket kan man spise sunnere, smartere og mindre. Og man kan jobbe med målsettingen og tankene for å få sterkere motivasjonen for å lykkes med enten det ene eller det andre, eller begge deler. Alle de tre faktorene gir derfor et effektivt bidrag til å nå målet om lavere vekt!

Tenk gjerne på alle tre faktorene når du lager deg en handlingsplan!

Jeg har samlet 11 blogginnlegg fra Trines Treningsglede som omhandler vektreduksjon. Les det du har interesse av, og så håper jeg det kan komme deg til nytte.

Her er de:

  1. Ned 5-10 kg – hvordan trene da?
  2. Gå deg sprek og ned i vekt
  3. Tren styrke når du vil ned i vekt!
  4. Vektreduksjonen er ikke avhengig av trening
  5. De beste kostholdsprinsippene når man skal ned i vekt
  6. Forskning: Spis på disse tidspunktene – gå ned i vekt
  7. Slik unngår du vektoppgang
  8. 10 feil ved dietter og vidunderkurer
  9. Ned 1 kilo i uken er nok – 8 grunner
  10. Skal jeg vente med å trene til vekten har gått ned?
  11. 5 «hold vekten»-tips (til julebordssesongen)

Hverdagen er i full gang! For meg begynte både jobbingen og hverdagsmosjonen på fjellet, som vi nå har kommet hjem fra. Det har vært en nydelig og aktiv jul hvor Frode og jeg og barna har vært så heldige og få mer eller mindre tid med alle i familien på begge sider. I år fikk jeg også nyttårsfeiringen med venner og i tillegg kvalitetstid med alle de nærmeste venninnene mine rett før jul. For meg betyr det veldig mye og gjør julen komplett!

Jeg tenkte å dele mine mål og årsplanen på søndag, ettersom mange av dere ønsker det! Kanskje det er fint å høre hvordan jeg tenker og setter opp min plan sånn at du får en ide om hvordan du kan sette opp din.

Treningsplanen for onlineguppa mi frem til påske er dessuten også snart landet, den som skal sikre dem smart, variert og lystbetont styrketrening de neste 3 månedene.

Er du interessert i å bli med i online styrketrening med Trines Treningsglede og trene hele kroppen regelmessig? Meld deg inn ved å klikke på bildet her!  

Les mer om opplegget HER! 

God torsdag!

Klem Trine 🙂

Sjekk ut andre kurs og treningsgrupper jeg har ved å klikke på denne linken! 

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *