Kom i form med ett av mine 8 ukers gå- eller joggeprogram

Har du lyst til å komme i gang med målrettet kondisjonstrening? Kom i form med ett av kondisjonsprogrammene under her. Finn det perfektet 8 ukersprogrammet for deg – enten du vil gå eller jogge deg i form.

Jeg vet at mange nordmenn og en del av dere som følger meg har lyst til og kanskje planer om å delta i et eller flere løp også i året som kommer. Jeg kan røpe (for første gang) at jeg derfor kommer til å bidra med spesiallagede jogge- og løpeprogram til dere inn mot de største mosjonistløpene, som Sentrumsløpet, KK-mila og Oslo Maraton. Spre det gjerne!

Et treningsprogram kan gi deg motivasjon til å komme i gang, holde deg i gang over tid samt holde deg skadefri mens du kommer i stadig bedre form. I dag gir jeg deg et utvalg av generelle kondisjonsprogram som jeg selv har laget som får deg i generelt bedre form!

Trines Treningsglede gåprogram og joggeprogram – oversikt og veiledning

Alle kan ha nytte av mine kondisprogram uansett utgangspunkt og det ene bygger videre på det andre. Sammen med en kort beskrivelse får du alle programmene under bildet! Slik skal du enkelt finne det programmet som er riktig for deg å starte med.

Gåprogram – for deg som vil gå deg i bedre form

Gåprogram del 1: Passer for deg som har lyst til å gå deg i form og få bedre kondisjon og kanskje også gå ned i vekt. Du er utrent, inaktiv fra før og uvant med å gå.

Klikk her for å få hele «8 ukers gåprogram del 1» uke for uke

Gåprogram del 2: Passer for deg som vil gå deg i bedre form, som har lyst til å oppnå fremgang og effekt av tiden du legger ned i gåing og kanskje også gå ned i vekt. Du er vant til å være i fysisk aktivitet og går turer allerede.

Klikk her for å få hele «8 ukers gåprogram del 2» uke for uke 

Løpeprogram for nybegynnere –  deg som vil jogge deg i form

Joggeprogram for nybegynnere del 1: Passer for deg som vil jogge deg i bedre form, som ønsker å finne løpegleden og kanskje også gå ned i vekt. Du er utrent og/eller uvant med jogging som treningsform, eller bare veldig rusten på jogging/trening.

Klikk her for å få hele «8 ukers løpeprogram for nybegynnere – del 1» uke for uke

Joggeprogram for nybegynnere del 2: Passer for deg som vil løfte joggeformen og kondisjonsformen videre, og ha mer fremgang i treningen og løpeglede i hverdagen. du er i gang med jogging/løping allerede og jogger regelmessig.

Klikk her for å få hele «8 ukers løpeprogram for nybegynnere – del 2» uke for uke

Joggeprogram for nybegynnere del 3: Passer for deg som vil opprettholde løpevaner, få videre fremgang i løpingen og løfte kondis- og løpeformen generelt. Du har allerede blitt en jogger og har dermed joggevanene innarbeidet.

Klikk her for å få hele «8 ukers løpeprogram for nybegynnere – del 3» uke for uke

Løpeprogram for aktive mosjonister –  deg som vil jogge deg i enda bedre form

Løpeprogram for aktive mosjonister del 1: Passer for deg som vil gjøre mer ut av løpingen, ta joggeformen til nye høyder og komme i enda bedre kondisjonsform. Du jogger regelmessig fra før. Programmet bygger videre på løprogrammene for nybegynnere 1, 2 og 3 (se over).

Klikk her for å få hele «8 ukers løpeprogram for aktive mosjonister – del 1» uke for uke 

Løpeprogram for aktive mosjonister del 2: Passer for deg som er en rutinert og erfaren jogger/løper og som vil komme i enda bedre form ved å løpe. Programmet bygger på «Løpeprogram for aktive mosjonister del 1» (over). Du løper 60 min sammenhengende fra før, har helst prøvd deg litt på intervaller tidligere og har løpt tre ganger i uken de siste 2-4 ukene. Hvis ikke bør man trappe gradvis opp en periode før man starter på dette programmet.

Klikk her for å få hele «8 ukers løpeprogram for aktive mosjonister – del 2» uke for uke 

Løpeprogram for aktive mosjonister del 3: Passer for alle joggere/løpere som er klare for å bygge videre på formen og ta løpingen enda et skritt videre.  Du løper 80-90 min sammenhengende fra før og har løpt en del intervaller tidligere.

Klikk her for å få hele «8 ukers løpeprogram for aktive mosjonister – del 3» uke for uke 

Fant du noe for deg? Spør meg gjerne til råds.

Følger du et ferdig opplegg som noen andre har tenkt ut til deg, er det stor sjanse for at du gjør treningen på en liten annen måte enn du ellers ville ha gjort, noe som kan gi både motivasjon og fremgang. Og når programmet er utarbeidet etter faglige treningsprinsipper er det store sjanser for at får økt treningseffekten betydelig om du følger det.

Jeg har forresten gågruppe i området Oslo Vest/Bærum på tirsdager. Oppstart 16.januar. Ta kontakt med meg på mail om du er interessert: trine@trinestreningsglede.no

Når det er vinter er det helt ypperlig å fortsette med raske turer. Flotte uteopplevelser, frisk luft og mosjon i ett. Jogging fungerer også fint ute i kulda, så gi det en sjanse om du ikke har gjort det før. Vanlige joggesko fungerer helt greit, spesielt der det er brøytet og ikke mye is. Er underlaget mer utfordrende, kan brodder eller piggsko være en god investering.

Gode løpebrodder og piggsko gir deg trygt grep på glatt underlag, og dermed også bedre fraspark. Staver kan gi deg mer stabil og trygg trening på vinteren, og er dessuten et hjelpemiddel som øker det totale muskelbruket og dermed effekten på kondisjonen, forbrenningen og den utholdende styrken i overkroppen.

Har du ønske om treningsprogrammer innenfor andre aktiviteter? Tips meg!!!

Enten du har motivasjonen på plass og er klar som et egg, eller trenger et «spark» bak, har du kommet til riktig blogg. Jeg kommer til å være til stede for deg i dagene, ukene og månedene fremover – både for å motivere deg til daglig aktivitet over tid og for å øse av min kunnskap om trening til deg, samt dele enkle tips og råd som kan føre til at du øker ditt aktivitetsnivå og kommer i bedre form. På Trines Treningsglede får du inspirasjon og hjelp til både yoga, styrketrening og kondisjonstrening i nærmeste fremtid.

Så jeg håper du følger meg 🙂 ? Selv er jeg fysisk aktive hele året alle friske dager, og finner alltid den mest aktive veien å gå når det kommer hindringer, motbakker og begrensninger. Så sant jeg er frisk så er mitt motto: Det handler ikke OM jeg skal trene – men OM HVORDAN  

Ha en riktig god start på et nytt sprekt år!

Hilsen Trine 🙂

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

ONLINE STYRKETRENING: Er du interessert i å bli med i online styrketrening med Trines Treningsglede og trene hele kroppen regelmessig? Meld deg inn ved å klikke på bildet her!  

Les mer om opplegget HER! 

Sjekk ut andre kurs og treningsgrupper jeg har ved å klikke på denne linken! 

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *