Luke 18 «Knebøy, bred»

#inneholder egenreklame

Luke 18, ny mandag, nye muligheter. Nå går vi virkelig inn i førjulens siste fase, og det hele blir ofte litt delt synes jeg.

Alt som skjer blir enda mer stemningsfullt og høytidsstemt og du hører oftere og oftere «god jul» fra fjern og nær. Det er så koselig tid. Samtidig skal vi fikse mye på enda kortere tid og det er unektelig hektisk og for få timer i døgnet.

For å få til trening i tillegg til alt, anbefaler jeg deg de korteste treningsøktene du har i løpet av året kombinert med noen quick-fixes ellers. Det er lov å kjøpe en sort eller to på bakeren tenker jeg. For å få gitt kroppen litt egenomsorg.

Dagens øvelse trener mye, så nøy deg gjerne med den! En tung beinøvelsen som «Knebøy med bred forstilling», kan du gjøre hjemme eller på treningssenter, og du får trent både rumpe, lår og kjernemuskler. Du trenger håndvekter, eventuelt fylte vannflasker, vedkubber eller uåpnede vinflasker.

Se luke 1-6 med yoga-øvelser her:

Nedover hunden

Halvbro

Utvidet trekant

Hofteåpner/setestrekk

Sittende twist

Sittende nakkestrekk

Se luke 7-17 med styrke-øvelser her og på bloggen:

Sumoknebøy

Stående diagonalløft

Markløft med bøyde ben

Stående fronthev

Bicepscurl en og en arm

Stående foroverbøyd sidehev

Knebøy – ett og ett ben

Muskler du trener i dagens øvelse: Rumpe og lår

Se veiledning i øvelsen i og under under bildet!

Slik gjør du øvelsen rett:

  • Stå med bena bredere enn hoftebreddes avstand og la tær og knær peke skrått ut mot siden.
  • Hold en manual vannrett eller loddrett foran og tett inntil brystet med begge hender.
UTGANGSPOSISJON: Denne må du prøve! Og gjør du vanligvis knebøy med smale ben, så oppfordrer jeg deg til å prøve denne for å få litt variasjon. Både for motivasjonens og fremgangens del. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)
  • Bøy knærne, skyv rumpa ut bak og senk kroppen med rett rygg ned mot gulvet.
  • Gå ned så langt kroppen din tillater det, og du har knær som peker i samme retning som tær.
  • Hold ryggen rett, blikket rett frem.
  • Press kroppen opp igjen og tilbake til utgangsposisjon.
  • Knip setet under deg i topposisjon.
DYP OG BRED: Hvor langt ned du kommer avhenger av hvor myk du er i tillegg til hvor sterk du er. Husk, du skal komme opp igjen også med like optimal teknikk. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)

God trening!

FØLG MED HVER DAG FOR Å FÅ MED DEG  RESTEN AV JULEKALENDERKONKURRANSEN!

PREMIER

På selveste julaften deler vi ut flotte premier til en heldig vinner. I fire av lukene frem til jul (inkludert dagens luke 3) kan du delta i en enkel og hyggelig julekalenderkonkurransen, og være med i trekningen av følgende:

  • Gratis medlemskap i Trines Treningsglede online styrketrening i 3 måneder, til en verdi av 2070 kroner. Tren der du er fra nyttår! Les mer om onlinetreningen ledet av meg HER. 
  • Fete tights fra www.babetteyoga.no til en verdi av 998 kroner. Du ser tightsen på Pernille i luke 1 i morgen.

♥Klemmer fra Pernille & Trine♥

Følg gjerne Pernille og Puro på instagram: @pernilles_journey og @puroyoga

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

TILBUD TIL NYE: Er du interessert i å bli med i online styrketrening med Trines Treningsglede og trene hele kroppen regelmessig? Meld deg inn som abonnent før 01.01.2018 og få EN MÅNED GRATIS! Klikk på bildet nå!  

Les mer om opplegget HER! 

Sjekk ut andre kurs og treningsgrupper jeg har ved å klikke på denne linken! 

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *