Luke 8 «Stående foroverbøyd sidehev»

#inneholder egenreklame

Velkommen inn i luke 8. Fredag og alle ting. Blir helgen julete? Og kanskje hektisk? Ikke full nok til at du ikke får lurt inn 5 minutter med egenomsorg håper jeg. Unn deg dagens luke,»Stående foroverbøyd sidehev». Den løser opp i stive skuldre, åpner opp brystet, styrker øvre del av rygg og bakside skuldre og gir deg en flott holdning.

Passer perfekt mellom slaga for den kan fint gjøres hjemme og uten vekter. Om du vil bruke vekter og ikke har håndvekter kan du eventuelt ty til fylte vannflasker, vedkubber eller uåpnete vinflasker.  Øvelsen kan selvfølgelig også puttes inn i stykeprogrammet og på treningsenter

Men husk, denne er bedre enn ingen ting. Alle monner drar!

Lær også styrkeøvelsen i luke 7: Knebøy ett og ett ben (styrker rumpe og lår)

Og ta deg tid til disse velgjørende yogaøvelsene i luke 1-6:

Nedover hunden

Halvbro

Utvidet trekant

Hofteåpner/setestrekk

Sittende twist

Sittende nakkestrekk

RYGGØVELSE: Stående foroverbøyd sidehev. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)

Luke 8 «Stående foroverbøyd sidehev»

Muskler du trener: øvre del av rygg og bakre del av skulder

Se veiledning av øvelsen i og under bildet!

Slik gjør du øvelsen rett:

  • Stå med bena i hoftebreddes avstand eller litt bredere.
  • Hold en vekt i hver hånd.
  • Bøy deg fremover med rett rygg, så du står skrått foroverbøyd med overkroppen, eventuelt vannrett.
UTGANGSPOSISJON: Bøy deg godt frem, men har rett rygg og lang nakke. Foto: Nicki Twang
  • La armene henge strakt ned og samle vektene.
  • Start øvelsen med å trekke skulderbladene sammen bak og skuldrene lett bakover.
  • Stram magen og løft armene/vektene rakt ut til siden og opp i retning taket.
VENDEPUNKTET: Når vektene er neste så høyt som skulderhøyde kan du holde posisjonen noen tellinger før du senker rolig ned igjen med skulderbladene sammentrukket. Husk lave skuldre! . Foto: Nicki Twang
  • Stopp bevegelsen når albuene er på høyde med skuldrene.
  • Senk rolig ned og snu opp igjen før du er helt nede med vektene.
  • Viktig at du strammer magen og har nøytral og rett rygg.
  • Gjenta.

God jul og så trening!

FØLG MED HVER DAG FOR Å FÅ MED DEG  RESTEN AV JULEKALENDERKONKURRANSEN!

PREMIER

På selveste julaften deler vi ut flotte premier til en heldig vinner. I fire av lukene frem til jul (inkludert dagens luke 3) kan du delta i en enkel og hyggelig julekalenderkonkurransen, og være med i trekningen av følgende:

  • Gratis medlemskap i Trines Treningsglede online styrketrening i 3 måneder, til en verdi av 2070 kroner. Tren der du er fra nyttår! Les mer om onlinetreningen ledet av meg HER. 
  • Fete tights fra www.babetteyoga.no til en verdi av 998 kroner. Du ser tightsen på Pernille i luke 1 i morgen.

♥Klemmer fra Pernille & Trine♥

Følg gjerne Pernille og Puro på instagram: @pernilles_journey og @puroyoga

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

TILBUD TIL NYE: Er du interessert i å bli med i online styrketrening med Trines Treningsglede og trene hele kroppen regelmessig? Meld deg inn som abonnent før 01.01.2018 og få EN MÅNED GRATIS! Klikk på bildet nå! 

Les mer om onlinetreningen HER! 

Sjekk ut andre kurs og treningsgrupper jeg har ved å klikke på denne linken! 

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *