Knallformen og kursene er ikke avlyst

Tusen takk for så mange oppmuntrende og koselige tilbakemeldinger på innlegget i går. Det var veldig hyggelig, og dere er så fine alle sammen.

Her går det fint. Jeg har vært hos fysioterapeut på Senterklinikken, hvor de har mange flinke folk, og jeg er i gode hender. Faktisk fikk jeg høre at jeg «kom raskt for å få hjelp», og at det er bra, for Plantar Fascitt (som jeg da har pådratt meg) er noe dritt som kan sette seg skikkelig om man går for lenge med det. Det hadde vært krise for min del!

Men sånn er det ikke, jeg tar det nå, på alvor. Mye er opp til meg, og da er jeg lettet. Jeg blir alltid oppløftet når jeg kan gjøre noe for å behandle meg selv, og er alltid innstilt på å gjøre en innsats for å få det bedre. Så lenge jeg vet hvordan!

Mitt eget treningsopplegg med aktivitetene som står øverst på listen for meg (løping, raske turer, stepp-trening, dans og rollerblades) blir altså ikke noe av i høst. Det leste veldig mange av dere i gårsdagens innlegg. Men alle Trines Treningsglede kurs går sin gang – med meg som instruktør og motivator. At jeg kan gjøre jobben min og ikke er sykemeldt, er jeg ekstremt glad for.

Knallformen er heller ikke gitt opp, selv om den stadig skyves lengre unna av på grunn av «uflaks», «manglende hensyn til kroppen», «sammensatte helseårsaker» eller kall det hva du vil.

Det går så fint så! Knallformen er et overskuddsfenomen, en bonus – det er når alle ønsker er innfridd fysisk, når god helse er grunnlaget! Akkurat nå handler det om å ta tiden til hjelp, få behandling, avlaste føttene og velge passende, alternative aktiviteter. Hele kroppen skal få det bra, og deretter kan jeg tenke mer på å bygge opp formen!

Svømming er alltid bra, så det kan jeg kose meg med fremover. Skånsomt, effektivt og deilig. Sykling og styrke går også fint med fot-problemer, så alle musklene – inkludert hjertetmuskelen – skal fortsatt få kjærlighet av meg, i hvert fall til isen/snøen legger seg.

Trening i hverdagen og alt det positive den gir meg både før, under og etter en økt, er tross alt det jeg setter aller aller høyest! Og det har jeg nå! Da er jeg glad og oppløftet. Tre ulike fysiske aktiviteter som bare er positivt for meg, er sykt mye bedre enn ingen ting.

Selv om jeg elsker dance step og liker å jogge, er jeg heldigvis fleksibel, lite kresen og endringsvillig når det kommer til treningsformer, bare det er bevegelse er jeg happy.

Because I love to move!

Har du en bra start på uken? Noe du  har på hjertet som du vil lufte?

Klem Trine

Siste sjanse for påmelding til «6 ukers online styrketrening» nå, send mail til trine@trinestreningsglede.no og BLI MED Å TREN STYRKE!

Les om mine treningsgrupper (online styrke og gågruppe) HER

Følg meg gjerne på Facebook og på Instagram for mer inspirasjon!

2 kommentarer

  1. Inger Johanne

    God bedring 🙂 Godt du har fått hjelp raskt for jeg har nemlig hatt det samme i ca 1 år nå. Det verste er at jeg har hatt det en gang for flere år siden så jeg burde jo ha kjent igjen symptonene og tatt grep raskt, men nei da… Jeg jogget og holdt på og nå har jeg snart gitt opp akkurat den delen. Men, som du sier, det er mye annet å trene. Godt du fortsatt kan trene styrke da.

    1. Trines Treningsglede

      Så kjedelig, god bedring til deg og!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *