Liggende ben- og armløft

Hei og hopp fra deilige Danmark! Har du det bra?

Her viser jeg hvordan du gjør mageøvelsen «ben- og armløft» som du kan gjøre hvor som helst. Den trener magemusklene statisk og er et effektivt supplement til annen magetrening.

Perfekt øvelse å ta med på ferie!

Alt du trenger er flatt underlag. Og god teknikk – og det lærer du her. Husk – sjekk instruksjonen her heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: Mage, øvre og nedre del.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Ligg på ryggen.
  • Trekk knærne opp og ha fotsålene i gulvet.
  • Stemple først magen ved å trekke magemusklene ned mot ryggraden, slik at korsryggen er som klistret til underlaget.
  • Løfte ben, hode og armer opp fra underlaget samtidig.
  • Hold posisjonen i minst 5 sekunder før du senker ned igjen og tar en kort pause.
  • Gjenta.

Viktig å tenke på:

  • Øvelsen er tyngst jo nærmere underlaget ben og armer er. Og omvendt, løfter du veldig høyt opp og holder der, blir øvelsen lettere.
  • Press korsryggen kontinuerlig ned i underlaget og avbryt øvelsen straks korsryggen mister kontakt med underlaget.
  • Se opp i himmelen/taket.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *