Jeg viser deg liggende sykling

Her viser jeg deg hvordan du gjør mageøvelsen «liggende sykling». En utfordrende øvelse som krever en viss magestyrke fra før av.

Perfekt øvelse i ferien – bare å slenge seg ned. .

Alt du trenger er flatt underlag og god teknikk – det siste lærer du her.

Se veiledningen under bildet!

Husk sjekk instruksjonen heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Muskler du trener: Rette magemuskler, nedre del.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Ligg på ryggen med bena opp i en 90 graders vinkel.
  • La armene ligge ned langs siden av kroppen.
  • Press nedre del av magemusklene ned mot ryggraden (slik at korsryggen er klistret til underlaget).
  • Strekk ut og senk ned ett og ett ben mot underlaget (og bøy opp tilbake ti utgangsposisjon).

 Viktig å tenke på:

  • Pass på og jobb med at korsryggen er klistret til underlaget gjennom hele øvelsen, og snu bevegelsen heller litt før hvis korsryggen måtte glippe.
  • Jo lengre ned du senker bena, jo tyngre er øvelsen.
  • Prøv å slappe av i overkroppen.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *