Jeg viser deg båten

Her viser jeg hvordan du gjør mageøvelsen «båten» hvor du jobber statisk med de rette magemusklene. Varier gjerne mellom dynamiske og statiske øvelser for god styrkeeffekt.

Båten er perfekt å gjøre i ferien!

Alt du trenger er flatt uderlag. Og god teknikk – og det lærer du her. Husk – sjekk instruksjonen her heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: Rette magemuskler

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Sitt på rumpa med lett bøyde knær.
  • Legg armene i kors på brystet.
  • Trekk magen inn mot korsryggen og len overkroppen godt bakover.
  • Se skrått fremfor deg.
  • Hold posisjonen så lenge du klarer med ryggen rett.

Viktig å tenke på:

  • Stram magen hele tiden og pass på at du ikke henger på korsryggen på noe tidspunkt, avbryt heller øvelsen straks.
  • La magen ta jobben og forsøk å spenne av i nakke og skuldre og hofter.

For lettere variant: Ha armene vannrett fremfor deg, eventuelt hold på knærne.

For tyngre variant: Ha albuene ut til siden fra ørene eller ha armene opp. Du kan også gjøre øvelsen tyngre ved å løfte bena fra underlaget.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *