Jeg viser deg sykling med vri

Her viser jeg hvordan du gjør mageøvelsen «sykling med vridning» som du kan variere vanlig sit-ups og annen magetrening med.

Perfekt å gjøre i ferien!

Alt du trenger er flatt underlag. Og god teknikk – og det lærer du her. Husk – sjekk instruksjonen her heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: Skrå magemuskler og kjernemuskulatur.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Ligg på ryggen med høyre ben (ett ben) opp i en 90 graders vinkelen og det andre strakt ut hvilende på underlaget.
  • (For tyngre variant ha det utstrakte benet løftet litt over bakken/underlaget).
  • Plasser hendene lett ved ørene og la albuene peke ut til hver side.
  • Press nedre del av magemusklene ned mot ryggraden.
  • Vri overkroppen slik venstre albue møter høyre kne.
  • Senk både overkropp og det bøyde benet ned mot underlaget.
  • Gjenta med motsatt albue og kne.

Viktig å tenke på:

  • Sjekk at korsryggen er klistret til underlaget gjennom hele øvelsen.
  • Kjenn hvordan de skrå magemusklene får jobbe under øvelsen, og forsøk å spenne av i nakke og skuldre.
  • Husk på at albue og kne ikke trenger og møtes under øvelsen, men at de bare skal gå mot hverandre.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *