Bekkenhev med bena på forhøyning

Her viser jeg hvordan du gjør øvelsen «bekkenhev på forhøyning» som trener mye av musklene vi har på baksiden av kroppen, inkludert korsryggen.

Perfekt å gjøre ute i det fri!

Alt du trenger er en forhøyning der du er, for eksempel en stein i naturen, en benk i parken, en stol eller en trapp i huset, evt en steppkasse på treningssenter.

Og god teknikk – og det lærer du her.

Husk sjekk instruksjonen heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: rumpe, bakside lår og korsrygg.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Ligg på ryggen med strake armer på gulvet ned langs siden av kroppen.
  • Ha føttene og nedre del av leggen på en forhøyning.
  • Ha bøyde hofter og knær, cirka 90 grades vinkel.
  • Stram magen, knip setet og løft opp hoftepartiet til kun skuldrene har kontakt med gulvet.
  • Hold posisjonen noen sekunder før du senker rolig ned og tilbake til utgangsposisjon.

Viktig å tenke på:

  • Ha en rett kropp fra skuldre og knær i topposisjon.
  • Tenk at du skal rette ut hoften på toppen ved å knipe i setet og presset opp mot taket.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *