Jeg viser deg spider-planke

Her viser jeg hvordan du gjør rumpe- og kjernetrening i ett i øvelsen «firfotsstående planke med sidveis benhev».

Planke-varianten er tung og dynamisk og perfekt for deg som trenger en utfordring i ferien!

Alt du trenger er flatt underlag. Og god teknikk – og det lærer du her. Husk – sjekk instruksjonen her heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: Kjernemuskulatur og rumpe.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Stå på tær og hender. Ha strake ben og armer, og skulderbreddes avstand mellom hendene.
  • Fikser kjernemusklene og kroppen og fører det ene benet stakt rolig ut til siden.
  • Før rolig tilbake og bytt ben.

Viktig å tenke på:

  • Rumpa skal ikke stikke opp, ei heller skal hofta synke ned.
  • Pass på nøytral korsrygg gjennom hele øvelsen.
  • Se ned i underlaget og unngå stram anspent nakke.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *