Jeg viser deg benspark fremover

Her viser jeg deg mageøvelsen «benspark» med egen kropp. En øvelse hvor du jobber mot tyngdekraften – som krever både balanse og styrke men ikke utstyr.

Perfekt baseøvelse i ferien!

Alt du trenger er flatt underlag og god teknikk – det siste lærer du her. Se veiledningen under bildet!

Husk sjekk instruksjonen heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Muskler du trener: Mage, hofteleddsbøyer.

Slik gjør du det:

  • Stå med føttene pekende rett frem, med en anelse bøyde ben. Jo smalere posisjon, jo mer krav til balanse.
  • Hold hendene i siden og se rett frem.
  • Stram magen og spark/løft ett ben strakt ut fra kroppen så høyt du klarer.
  • Hold posisjonen i toposisjn om du klarer før du senker benet rolig tilbake til utgangsposisjon.
  • Gjør det samme på motsatt ben.

Viktig å tenke på:

  •  Ryggen skal være rett under hele øvelsen.
  • Overkroppen skal holdes mest mulig stabil.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *