Jeg viser deg nedsenk med ball mellom ben

Her viser jeg hvordan du gjøre mageøvelsen «nedsenk med stor ball mellom føtter».

Du trenger altså en stor ball eller annet som er lett å holde med føttene og som ikke er altfor tungt.

Teknikken lærer du her. Husk – sjekk instruksjonen her heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: Mag, nedre del

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Ligg på ryggen, ha armene ned langs siden.
  • Plasser ballen mellom bena/føttene og la føttene peke opp mot taket. Trekk magemusklene ned mot ryggraden og kjenn at korsryggen er som klistret til underlaget.
  • Senk ballen ned mot gulvet i rolig tempo.
  • Snu bevegelsen før du er helt nede og løft opp igjen til startposisjon.
  • Gjenta.

Viktig å tenke på:

  • Unngå svai korsrygg ved å stramme med magen.
  • Avbryt hvis korsryggen glipper fra underlaget.
  • Har du aldri gjort øvelsen før skal du snu et stykke før du treffer gulvet. Jo nærmere gulvet du snur, jo tyngre er det.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *