Jeg viser deg stående foroverbøyd vekselvis roing

Her viser jeg hvordan du gjør en smal, dynamisk og god ryggøvelse hvor du beveger en arm av gangen.

Du trenger håndvekter eller fylte vannflasker!

Og god teknikk – og det lærer du her. Husk – sjekk instruksjonen her heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: Store ryggmuskel, biceps (forside overarm) og bakside skulder.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Stå foroverbøyd og hold en håndvekt i hver hånd.
  • Hode, nakke, rygg og rumpe skal danne en rett linje.
  • I rolig tempo trekker du vektene vekselvis opp til brystet. Når den ene armen er nede, er den andre oppe.
  • La albuene peke bakover og før armene langs kroppn i hele bevegelsen.
  • Overkroppen skal ha samme stilling gjennom hele øvelsen.
  • Når begge armene har vært i øvre posisjon 10–12 ganger er du ferdig.

Viktig å tenke på:

  • Stram magemusklene og pass på at korsryggen er naturlig rett.
  • Se skrått i gulvet og unngå svai nakke.
  • Ha lave skuldre under hele bevegelsen.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *