Jeg viser deg firfotsstående skulderpress

Her viser jeg hvordan du gjør skulderøvelsen «skulderpress» med egen kroppsvekt. Det er ikke alltid like lett å trene skuldre uten utstyr, men denne er altså perfekt når du bare har deg og underlaget ditt.

Alt du trenger i tillegg til flatt underlag er god teknikk – og det lærer du her.

Husk sjekk instruksjonen heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: skuldre og triceps (bakside overarm)

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Stå på alle fire – på tåballene og håndflatene, slik at kroppen danner en bro.
  • Se ned i underlaget.
  • Senk overkroppen og hodet ned mot gulvet ved å bøye i albuene.
  • Press tilbake/opp igjen.

Viktig å tenke på:

  • Pass på at både ben og armer er strake under hele bevegelsen.
  • Unngå svai nakke.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *