Jeg viser deg håndstående bekkenhev

Her viser jeg hvordan du gjør korsryggøvelsen «håndstående bekkenhev» som trener generelt mye på baksiden av kroppen og stiller krav til et mobilt skulderledd.

Øvelsen kan være for tung å begynne med dersom man har en tung kropp, og fungerer bedre som en viderekommen variant for den som vil ha videre fremgang.

Kan gjøres hvor som helst!

Alt du trenger er flat underlag. Og god teknikk – og det lærer du her. Husk – sjekk instruksjonen her heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt.

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: Korsrygg, rumpe og bakside lår.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Still deg i håndstående med baksiden av kroppen vendt mot underlaget.
  • Hendene skal peke mest mulig rett frem. Kroppen er strak.
  • Senk bekkenet ned mot underlaget, hvis i 3-5 sekunder.
  • Løft så opp til kroppen er strak igjen. Hold i 3-5 sek.

Viktig å tenke på:

  • Stram magemusklene og setemusklene i løftet og ekstra i topposisjon.
  • Sett rett opp slik at hodet er en forlengelse av kroppen og du unngå krum eller svai nakke.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *