Jeg viser deg nedsenk med ball i hender

God mandag! Startet ferie ennå, eller nærmer det seg? Her viser jeg hvordan du gjør mageøvelsen «nedsenk med stor ball i armene» som du uansett kan smette inn.

Du trenger altså en stor ball eller annet som er godt å holde i og ikke er altfor tungt.

Og god teknikk – og det lærer du her. Husk – sjekk instruksjonen her heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: Magemuskler øvre del.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Ligg på ryggen med litt bøy i bena, hold ballen i armene som du over hodet.
  • (For tung variant, ha bena strake og løftet over gulvet, som på bildet).
  • Trekk magemusklene ned mot ryggraden og kjenn at korsryggen er som klistret til underlaget.
  • Senk ballen rolig ned bak hodet mot gulvet.
  • Snu bevegelsen før du er helt nede og løft ballen opp igjen til startposisjon.
  • Gjenta.

Viktig å tenke på:

  • Unngå svai korsrygg ved å stramme med magen.
  • Avbryt hvis korsryggen glipper fra underlaget.
  • Har du aldri gjort øvelsen før skal du snu et stykke før du treffer gulvet. Jo nærmere gulvet du snur, jo tyngre er det.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *