Jeg viser deg «stempel»

FullSizeRender12

Her viser jeg deg nok en mageøvelsen kalt «stempel». Det vil si det er ikke lett å se hva som blir gjort av bevegelse i denne øvelsen. Her må bevegelsen kjennes for den som gjør øvelsen.  

Fremfor sit-ups, anbefaler jeg denne mageøvelsen for deg som begynner fra scratch og har svake magemuskler. Den er en selvskreven start for deg som for eksempel har født eller tatt keisersnitt når det er tiden for å begynne og trene deg opp igjen.

Se veiledning i øvelsen under bildet!

Styrkemetodejul

STEMPEL krever ikke utstyr og kan gjøres hvor som helst.  

Muskler du trener: Rette magemuskler og kjernemuskler.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Ligg på ryggen med fotsålene i gulvet eller løft føttene og ha 90 grader i kneleddet. Det siste er lettest.
  • Tenk at du skal stemple med ryggen ned mot underlaget ved å trekke nedre del av magen inn/ned mot ryggraden/underlaget.
  • Hold noen sekunder og slipp så opp.
  • Kjenn at du slapper av, før du gjentar.

Viktig å tenke på:

  • Aktiver bekkenbunnen mens du presser korsryggen ned i matten.
  • I starten kan 4-5 repetisjoner være nok, men husk å øk på ettersom du blir sterkere.

God trening!

Klem Trine 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *