Jeg viser deg utfall med ball eller håndvekter

codlingweb-4249

Her viser jeg deg beinøvelsen «utfall» som også tar godt på rumpa og gir god overføringsverdi til hverdagsbevegelser og aktiviteter som for eksempel løping.

Øvelsen kan gjøres kun med egen kropp, med håndvekter/kettlebells, vektstang eller med ball som på bildet leger ned. 

Se veiledning i utfall under bildet!

Styrkemetodejul

UTFALL kan utføres hvor som helst!   

Muskler du trener: Rumpe, lår og kjernemuskulatur. Med medisinball trener du også skuldre og mage/rygg.

4.-utfall

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Stå oppreist med føttene i hoftebreddes avstand. (Hold evt en medisinball foran deg inntil magen.)
  • Ta et langt skritt frem, med begge knærne pekende rett frem og bøyes i 90 graders vinkel.
  • Skyv så fra underlaget og kom tilbake til oppreist posisjon.
  • Bytt ben og gjenta.

Viktig å huske på:

  • Om du har kneplager vær forsiktig og begrens eventuelt størrelsen på utfallet.
  • Fikser mage og rygg gjennom øvelsen, slik at ryggen er naturlig rett.
  • Når du blir sterkere: Hold medisinballen ut fra kroppen. Når du er nede i bunnposisjon kan du også vri overkroppen og ballen fra side til side en gang, før du returnerer til utgangsposisjon.

God trening!

Klem Trine 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *