Jeg viser deg liggende lårcurl

LCu1

LCu2

Her viser jeg deg «lårcurl» som er en isolasjonsøvelse for bakside lår i apparat.

LIGGENDE LÅRCURL stiller ingen krav til balanse og apparatet guider bevegelsen. Den passer for alle og røsker godt tak i ubrukte lår på en stillesittende kropp.

Styrkemetodejul

Se veiledning i øvelsen under bildet!

Muskler du trener: Bakside lår

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Still inn apparatet slik at du ligger behagelig med leggenes bakside på puten og med avslappet grep om håndtakene oppe ved hodet.
  • Uten å svaie i korsryggen, presser du fotputen opp og mot setet ved å bøye knærne og føre føttene opp mot taket.
  • Brems bevegelsen rolig tilbake til startposisjon, og gjenta.

Vær obs på dette:

  • Forsøk å slappe av i leggmuskulaturen.
  • Unngå overstrekte knær i start- og vendeposisjon.
  • Husk hvilke muskler som skal gjøre jobben, prøv å spenn av i resten.

God trening!

Klem Trine 🙂

For å følge meg på Facebook-siden min Trines Treningsglede gå inn her og klikk «likes» På den måten får du alle varslingene mine om livesendinger, blogginnlegg, inspirasjon og informasjon.

Instagramprofilen er @trinestreningsglede 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *