Jeg viser deg stående foroverbøyd tricepspress

Tricepspress

 

Her viser jeg deg armøvelsen «stående foroverbøyd tricepspress». Fin variant av tricepsøvelse hvis du sliter med å gjøre bevegelser over skulderhøyde.  

Å trene baksiden av overarmen kommer godt med når du skal gå skitur og i hverdagen, og bidrar sammen med bicepstrening til sterke, flotte, sunne armer. Sterke tricepsmuskler gjør deg også bedre i push-ups, hvis det er en øvelse du drømmer om å bli bedre i.

Styrkemetodejul

Se veiledning i øvelsen under bildet!

STÅENDE FOROVERBØYD TRICEPSPRESS kan med tilgang til håndvekter utføres hvor som helst! Fungerer også for en periode med fylte vannflasker hvis du er nybegynner/utrent.  

Muskler du trener: triceps (baksiden av overarmen)

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Stå med litt avstand mellom føttene.
  • Bøy godt i knærne.
  • Len overkroppen fremover
  • Ha blikk skrått frem/ned i gulvet.
  • Ha et fast grep om manualene med bøyde albuer på høyde med midjen.
  • La tomlene peke frem og før vektene bakover ved å strekke ut albuene.
  • Senk rolig tilbake og gjenta.

Viktig å huske på:

  • Albuleddet beveger seg, ha resten av kroppen i ro.
  • La knær peke i samme retning som tær.
  • Pass på at du ikke står med svai i korsryggen, men at ryggen er naturlig.

God trening!

Klem Trine 🙂

2 kommentarer

  1. Anita Berg

    Er så imponert over at du holder det gående og gir oss nye tips og øvelser hver dag selv om det nærmer seg jul. Jeg har bare innsett at treningen min må komme i annen rekke nå. Tar det som det kommer, men vet at jeg plutselig er tilbake Ha en strålende dag

    1. Trines Treningsglede

      Ta det som det kommer, andre rekke er bra nok og trenger ikke bety null aktivitet 🙂 God førjul! 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *