Jeg viser deg benpress i apparat

Her viser jeg deg beinøvelsen «benpress i apparat». Den passer for deg som er medlem på treningssenter eller har planer om å bli det. Både utrente og viderekomne får bra effekt av denne – på både rumpe og lår. Å trene enten benpress eller knebøy er en god investering jo eldre vi blir.

Se veiledning i benpress under bildene!

bpr1BPr2

BENPRESSAPPARAT finnes på de aller fleste treningssentre og kan eventuelt erstattes med knebøy med strikk eller knebøy med håndvekter!

Muskler du trener: rumpe og forside lår

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Still inn apparatet slik at kneleddet kan bøyes 90 grader eller mer i nedre (bøyd) posisjon.
  • Plasser føttene i hoftebreddes avstand på fotplaten, og sitt klar med strake ben.
  • Start bevegelsen med å bøye bena til 90 graders vinkel i kneleddene. Strekk så ut hofte- og kneledd, uten å overstrekke knærne, og press apparatet rolig opp og tilbake til startposisjon. Gjenta.

Vær obs på dette:

  • Ha trykket gjennom på hele foten – gjennom hele bevegelsen.
  • Sjekk at knærne peker i samme retning som tærne hele tiden.
  • Unngå å dypere enn at korsryggen har kontinuerlig kontakt med ryggstøtten.
Styrkemetodejul

God trening!

Klem Trine 🙂

For å følge meg på Facebook-siden min Trines Treningsglede gå inn her og klikk «likes» På den måten får du alle varslingene mine om livesendinger, blogginnlegg, inspirasjon og informasjon.

Instagramprofilen er @trinestreningsglede 

 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *