Jeg viser deg bicepscurl med strikk

5BCstrikk

Veltrente bicepsmuskler gir god hverdagsnytte og bidrar til å gi deg et sunt utseende. Sammen med veltrente triceps er du sikret sterke og funksjonelle armer.

En super og praktisk øvelse som gir deg styrke på forsiden av overarmene er bicepscurl med strikk. Den kan du ha med deg i kofferten og gjøre hvor som helst. Bevegelsen er enkel og resultatene godt synlige om du ellers trener og spiser balansert og i rette mengder.

Om sommeren og på ferie kan det mange ganger passe å trene ofte og kort heller enn lenge og etter et helt program. Og det kan være realistisk å tenke vedlikehold fremfor å skulle ta formen til nye høyder.

Bicepscurl med strikk kan gjøres hvor som helst!

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Stå med strikken under det ene eller begge føttene.
  • Hold et håndtak i hver hånd med underhåndsgrep og la armene henge ned langs siden.
  • Bøy i albuene og trekk håndtakene opp mot skuldrene.
  • Stopp før underarmene er loddrette og brems på vei nedigjen.
  • Ha albuene inntil midjen under bevegelsen.

Vær obs på dette:

  1. Unngå bevegelse i skulderleddet.
  2. Unngå bevegelse i hofteleddet.
  3. Pass på at skulderne ikke heves mot ørene eller dras frem.
Styrkemetode4

Muskler du trener: Forside overarm (armbøyerne).

I hele sommer drypper jeg nye styrkeøvelser ut på bloggen – som du kan lære deg og benytte til egentrening akkurat når det passer deg. Du kan selv sette sammen to eller flere øvelser, og varier gjerne hvilke muskelgrupper du trener, slik at du får trent styrke for hele kroppen over tid gjennom sommeren. Du finner alle øvelsene kategorisert her på bloggen under: Meny > Kategorier > Styrketrening

Hilsen Trine 🙂

For å få varslinger når jeg legger ut nye innlegg på bloggen, kan du trykke «likes» på min facebook-side Trines Treningsglede her.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *