Jeg viser deg Go morgen

2GoMorgen

Kan jeg gi deg en deilig start på lørdagen med «Go morgen» – styrkeøvelsen for rumpe, bakside lår og korsrygg – kun med egen kropp?

Les instruksjonen nå og prøv! Kjenn hvor deilig det er å starte dagen med å reise overkroppen opp og på plass – der den skal være hele dagen. Sett standarden for en rak og flott holdning til dagen er over. 

Kanskje den kan bli et rituale hver lørdagsmorgen eller hver morgen til og med, hvis du likte den? Prøv da vel! Og gi meg rapport. Da blir jeg så glad 🙂

«Go morgen» kan gjøres på soverommet, på badet, foran tv, terassen, i hagen, på hotellrom, reise, på hytta, ja hvor som helst. Fyr løs, men vær nøye med bevegelsen og gjør den rolig og kontrollert.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Stå med hoftebreddes avstand mellom bena.
  • Legg hendene på fremsiden av hoftene.
  • Bøy overkroppen fremover så langt som lårets bakside-muskulatur tillater.
  • Hold blikket frem/skrått ned.
  • Løft opp overkroppen igjen samme vei som du bøyde ned.

Vær obs på dette:

  1. Uten å overstrekke knærne skal du holde bena strake.
  2. Stram i magen for å ha rett rygg under hele øvelsen.
  3. Blir den for lett, velg en annen øvelse. Med vektstang er dette en risikobetont øvelse.
Styrkemetode4

Muskler du trener: Sete, bakside lår og korsryggmuskulatur.

Trines Treningsglede har over 60 ulike øvelser med god instruksjon. Du finner alle styrkeøvelsene kategorisert her på bloggen under: Meny > Kategorier > Styrketrening

Riktig god helg!

Hilsen Trine 🙂

For å få varslinger når jeg legger ut nye innlegg på bloggen, kan du trykke «likes» på min facebook-side Trines Treningsglede her.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *